Na początku była tylko pustka; była tylko ciemność …
Potem, niespodziewanie i z niczego, z tej pierwotnej pustki powstały dwa dziwne światy: jeden z ognia i drugi z lodu. Były to światy przeciwnych elementów. Zaczęli rozszerzać się powoli, ale zdecydowanie. W końcu, gdy oba światy rozszerzyły się dostatecznie, weszły w kontakt ze sobą i nastąpił kosmiczny kataklizm. Podczas kataklizmu wydarzyły się bloki masywnych mrozów i olbrzymiej, gęstej mgły, gdy część lodu została skropiona. Z powstałej wody wyłonił się Ymir, kolosalny ojciec lodowych gigantów. Jego rozmiar był taki, że nikt nie mógł go sobie wyobrazić. Ale jeszcze większy niż Ymir był krowa Auðumbla, która również wyrosła z wody. Po tym, jak Auðumbla nakarmił Ymira, olbrzym był zaspokojony, a on zasnął i zaczął się pocić.
Z lewego ramienia Ymira powstał mężczyzna i kobieta tego samego gatunku, który propagował linię lodowych gigantów. Podczas gdy to się działo, Auðumbla polizał słone mroźne skały. Krok po kroku, Auðumbla wykopuje ludzką postać. Auðumbla odnalazł Buri, przodka bogów, który miałby syna imieniem Bor, który z kolei miałby być ojcem Odyna, Wili i Ve. Ci trzej bogowie rozpoczęli wojnę z lodowymi gigantami, których pokonali, zabijając Ymira. Przy zwłokach Ymira bogowie stworzyli morza, ziemię i niebo.
Po tym jak bogowie zakończyli swoje dzieło, wszechświat został utworzony przez dziewięć światów zwanych Niflheim, Muspelheim, Asgard, Midgard, Jotunheim, Vanaheim, Alfheim, Svartalfheim, Helheim. Dziewięć światów w mitologii nordyckiej znajduje się w gałęziach i korzeniach drzewa świata Yggdrasil.
Pierwszym światem według mitologii nordyckiej jest Muspelheim : świat ognia, którego upał jest nie do zniesienia nawet dla bogów. W Muspelheim powietrze płonie. Muspelheim jest domem ogniowych gigantów, z których najpotężniejszy, Surtur, ogląda wejście do Muspelheim uzbrojony w potężny miecz płonący.
Potem mamy Niflheim : samotny świat wiecznego lodu, w którym płynie fontanna, która zasila wszystkie źródła wszechświata. W Nilfheim znajdują się zamarznięte rzeki Élivágar i studnia w Hvergelmir, z której pochodzą wszystkie inne rzeki.
Trzeci świat według starożytnej mitologii nordyckiej to Midgard, który dosłownie oznacza Śródziemie. Midgard to świat przeznaczony dla mężczyzn, ale tam, gdzie mieszkają również krasnoludy. Jest to jeden z Dziewięciu Światów – jedyny, który jest całkowicie widoczny dla ludzkości (inne mogą przecinać się z tym widzialnym obszarem, ale są w większości niewidoczne). Midgard położony jest pomiędzy kraina Niflheim – kraina lodu – na północy i Muspelheim – kraina ognia – na południu. Odin, Vili i Ve stworzyli pierwszego mężczyznę i pierwszą kobietę z dwóch drewnianych pni, które znaleźli na plaży. Midgard ma okrągły kształt i jest otoczony dużym oceanem, w którym żyje wielki wąż morski Jörmungandr (Miðgarðsormr), który jest tak wielki, że otacza cały świat, chwytając się własnego ogona. Midgard był również połączony z Asgardem, domem bogów, przez Bifröst, tęczowy most, strzeżony przez Heimdall.
Po Midgardzie mamy Asgard , dom bogów. Asgard jest ojczyzną bogów rządzonych przez wszechmogącego Odyna. Asgard zdobią niesamowite, piękne budynki, wśród których znajduje się Bliskirnir, zamek Thora; sale Walhalli, gdzie idą wojownicy, którzy giną w walce; i Vingolf, miejsce spotkań bogiń. Most w kształcie płonącej tęczy, Bifröst, łączy Asgard z ziemią ludzi. Bóg Heimdall czuwa nad Bifröstem w ciągu dnia i nocy.
Po Asgardzie mamy Jötunheim . Jest to tak zwane światowe więzienie, w którym lodowi giganci i kamienne giganty żyją w odosobnieniu. Nieprzebyte żelazne lasy i szerokie rzeki, które nigdy nie zamarzają, uniemożliwiają im ucieczkę.
Vanaheimr to świat Wanów, grupy bóstw kojarzonych z płodnością, mądrością i zdolnością widzenia przyszłości.
Alfheim również nazwał Ljosalfheim. Znajduje się na Midgard i jest domem dla elfów światła.
Svartalfheim . Podziemny świat, w którym żyją złe elfy ciemności. To podziemny dom i królestwo Svartálfar – „czarne elfy”.
Helheim to miejsce, w którym wszyscy niehonorowi umarli, złodzieje, mordercy i bogowie i boginie czują się nie na tyle odważni, aby udać się do Walhalli lub Folkvangr. Hel rządzi Helheim. Helheim to bardzo ponure i zimne miejsce, a każda osoba, która tu przyjeżdża, mówi, że nigdy więcej nie poczuje radości i szczęścia. Hel użyje wszystkich zmarłych w swoim królestwie w Ragnarök, by zaatakować bogów i boginie, które będą końcem świata.
Znajduje się pod Midgardem, a jego centrum zajmuje wyspa Naastrand, na której wznosi się wspaniała sala tortur, która czeka na tych, którzy byli nikczemni za życia.
Źródło: www.ancient-code.com
Tłumaczenie: Amon
Dla www.strefa44.pl