Eksperci WEF ds. marketingu uważają, że urzędnicy służby zdrowia mogą wykorzystać teorię reklamy do osiągnięcia odporności stadnej na COVID-19. Do tej pory wysiłki na rzecz promowania szczepień koncentrowały się na dystrybucji szczepionek, ale zastanowienie się nad tym, co ludzie myślą o szczepieniach, może przekonać sceptyków, by spróbowali. Liderzy społeczni i lokalni pracownicy służby zdrowia mogą odegrać kluczową rolę w zwalczaniu obaw i dezinformacji związanych ze szczepieniami, a zachęty ze strony państw, miast i pracodawców mogą pomóc sceptykom przeniknąć do lokalnych punktów szczepień.

Według obecnych szacunków ekspertów, aby osiągnąć odporność stadną, 60-70% światowej populacji musi być zaszczepione przeciwko COVID-19. To sprawia, że przezwyciężenie niezdecydowania, zwlekania i odmowy szczepienia COVID-19 jest największym wyzwaniem komunikacji marketingowej w naszym życiu.

Stany Zjednoczone przechodzą „od problemu podaży do problemu popytu”, jak zauważył na początku tego roku dr David Kessler, główny naukowiec amerykańskiej rządowej grupy zadaniowej ds. reakcji na COVID-19. Badania pokazują, że inne kraje, w tym Australia, Francja, Rosja, RPA, Japonia i Niemcy, staną przed podobnymi wyzwaniami związanymi z popytem, gdy tylko rozwiążą się problemy z produkcją i dystrybucją szczepionek. W tym momencie po prostu nie ma wystarczających rozwiązań ukierunkowanych na pacjenta, aby poradzić sobie z problemem wahania, zwlekania i odmowy szczepień. Nasze badania koncentrują się na tworzeniu i wdrażaniu takich rozwiązań, aby informować i przekonywać segmenty klientów do podjęcia działań, i wierzymy, że to podejście może również napędzać działania uświadamiające na temat szczepionki COVID-19.

Skoncentrowane na pacjencie rozwiązania problemu wahań przed szczepionką

Proces podejmowania decyzji przez klientów – lub w tym przypadku przez pacjentów – jest często rozumiany przy użyciu struktury hierarchii efektów. Zakłada ona, że kupujący najpierw myślą, potem postrzegają i czują, a następnie kupują / robią. W odniesieniu do szczepionki COVID-19 oznacza to, że pacjenci muszą najpierw „pomyśleć” o niej, czyli dowiedzieć się jak najwięcej o szczepionce. Następnie pacjenci powinni ją pozytywnie „poczuć”, tworząc w sobie przekonanie, że należy wykonać zastrzyk. Wreszcie pacjenci muszą to „zrobić” – innymi słowy zaszczepić się.


Większość polityków kładzie nacisk na trzeci etap, czyli etap „wykonaj”, jednak takie podejście ma sens tylko wśród populacji zainteresowanej szczepieniami. Natomiast tych, którzy zwlekają ze szczepieniem, wahają się i odrzucają szczepienia, należy najpierw zachęcić do przejścia przez etapy „pomyśl” i „poczuj”. Bez tych etapów pacjenci nie mają szans na przejście do etapu „zrób”.

Na podstawie przykładów ze Stanów Zjednoczonych – kraju, w którym obecnie popyt na szczepionki jest większy niż ich podaż – opracowano trzy wskazówki, jak najlepiej wykorzystać tę teorię do rozwiania wątpliwości dotyczących szczepionek.

1. Podnieś swoją wiedzę i przezwycięż błędne informacje

Po pierwsze, musimy skupić się na etapie „myślenia”, zadając pytanie, dlaczego ludzie wahają się, zwlekają i odmawiają przyjęcia szczepionki? Badania sugerują, że główną przyczyną jest to, że ci pacjenci prawdopodobnie wierzą, że proces wynalezienia i zatwierdzenia szczepionki był pospieszny, z niedoszacowanymi skutkami ubocznymi. Problem ten można rozwiązać, jeśli lokalni liderzy będą aktywnie zwracać się do sceptyków i edukować ich za pośrednictwem takich mediów, jak rozmowy telefoniczne, poczta bezpośrednia, telewizja, bilbordy i kanały cyfrowe. Na przykład, jedna z wiejskich parafii w amerykańskim stanie Luizjana przyciągnęła afroamerykańskich kaznodziejów i lokalnych przywódców religijnych, którzy dzwonili bezpośrednio do swoich kongregacji. Spowodowało to 9% wzrost liczby szczepień w oddziale w ciągu tygodnia.

W reklamach szczepionek w stanie Iowa występuje obecna kongresmenka, która jest również doświadczonym lekarzem. Takie podejście często przemawia do ludzi, którzy mogą usłyszeć opinie liderów swoich partii politycznych z doświadczeniem medycznym, a jednocześnie pozwala im podejmować osobiste decyzje bez presji.

Potrzebne jest także bardziej zdecydowane podejście do walki z dezinformacją na temat szczepionek, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Wcześniejsze badania sugerują, że szczególnie skuteczne są źródła medyczne bezpośrednio odpierające nieścisłe twierdzenia w Internecie.

2. Należy poprawić postrzeganie szczepień

Osoby, które wahają się przed szczepieniami, wykształciły silne sentymenty przeciwko nim, dlatego korzystanie z zaufanych źródeł informacji może poprawić ich nastawienie do szczepionki. Badania pokazują, że ci, którzy się wahają, ufają pracownikom służby zdrowia, przywódcom politycznym i religijnym, ale przy podejmowaniu decyzji częściej polegają na swoich społecznościach, które dostarczają „odczuć” lub przekonań opartych na emocjach.

Jedna z pielęgniarek z Luizjany zastosowała szczególnie skuteczną taktykę. Zadzwoniła do swoich pacjentów, którzy wahali się, czy się zaszczepić, aby opowiedzieć o tym, jak sama była sceptycznie nastawiona do szczepień, ale zmieniła zdanie po tym, jak jej mąż zmarł z powodu COVID-19. W amerykańskim stanie Oregon plemiona indiańskie odnotowały stosunkowo wysokie wskaźniki szczepień. Wśród inicjatyw tych społeczności, mających na celu promowanie szczepień, Konfederacja Indiańskich Plemion wykorzystała bezpośrednie rozmowy telefoniczne, dyskusje i aplikacje w mediach społecznościowych do tego, aby zaszczepić krewnych i przyjaciół.

Innym sposobem na podsycanie uczuć sceptyków szczepionkowych jest wykorzystanie strachu przed utratą szans, zarówno społecznych, jak i ekonomicznych.

3. Promowanie działań

Punkty masowych szczepień mają kluczowe znaczenie dla ułatwienia pacjentom, którzy chcą się zaszczepić. Jednak dotarcie do osób, które nie są przekonane do szczepień, będzie wymagało proaktywnej taktyki. Na początek można zastosować zachęty. Kilka stanów i miast w Stanach Zjednoczonych zapewnia zachęty pieniężne i darmowy transport lub organizuje loterie i duże imprezy, aby zachęcić do szczepień. Firmy również powinny być zachęcane do udziału poprzez zapewnienie płatnego czasu wolnego, darmowych produktów i loterii.

Inną użyteczną taktyką jest uczynienie szczepień wygodniejszymi. W biznesie nazywamy to „wyjściem na rynek” lub, w tym przypadku, „dostarczeniem szczepionki do pacjentów”. Na przykład, Pennsylvania Primary Health Care Network, USA, stworzyła mobilny ośrodek zdrowia, aby zapewnić ludziom z obszarów wiejskich i o słabo rozwiniętej infrastrukturze łatwy sposób na zaszczepienie się. System opieki zdrowotnej w Kolorado stworzył „zespoły szczepiące”, aby dotrzeć do ośrodków opieki długoterminowej i gospodarstw domowych, którym trudno jest dotrzeć do miejsc masowych szczepień. Takie podejście zapewnia proaktywne miejsca mikroszczepień, zaprojektowane specjalnie z myślą o osobach niezdecydowanych i odmawiających szczepień.

Uważamy, że przyjęcie podejścia skoncentrowanego na pacjencie w komunikacji ze szczepionką COVID-19 poprawi wysiłki zmierzające do zwiększenia globalnej odporności stadnej. Taka taktyka może zaważyć na zapewnieniu bezpiecznego otwarcia i ożywienia gospodarki, a także na przezwyciężeniu tego poważnego problemu dla globalnego zdrowia i gospodarki.

Krótko mówiąc, wszyscy ludzie, którzy są lojalni i ufni wobec władz i globalistów, zostaną wysłani do „Innego samolotu”, a ci, którzy się im sprzeciwiają i unikają szczepień wszelkimi sposobami, przeżyją bardzo osobliwie i zostaną z globalistami w nowym wspaniałym świecie.


Opracował: Amon
www.strefa44.pl
0 Udostępnień

Zostaw komentarz


*

code


  • Facebook

Szukaj temat